Závada Péter - Tán

tán csak a törődés fals varázsa
hinni: valakinek jó, ha vagy
tán csak azért van szükséged másra
hogy szerethetőnek tudd önmagad
tán rátalálni sosem akartál
az se bántott volna, ha nem leled
most, hogy könnyedén tiéd lehetne, tán
fontosabb az, hogy elveszítheted
így többé magadat nem kell okold
mert ezt a játszmát senki sem nyeri
tán az bánt, hogy igazán tiéd se volt 
s mégis sikerült elveszíteni

 

Nem lesz itt most verselemzés, nem is vagyok én ilyenre alkalmas. Csak valamiféle gondolatok, amiket kihozott belőlem ez a pár sor.

 

Kezdődött ez a gondolat még a levelekkel. Elgondoltam a tinédzser énem, aki nagyon szeretni akart, viszont mindig rossz irányba nyúlt bele az élet sűrű levesébe, sosem fogta meg a neki szánt kezet, ami meg talán olyan lehetett volna, azt nem látta meg. Tini vakság, éretlen és bohó. Amikor még tényleg hiszi az embercsíra, hogy ő aztán csak a legjobbra hivatott, annál kevesebbel nem is szabad beérni. Képességei nem lévén, örök ábrándozás volt az élet, meg bárgyú bámulása a vágyottaknak.

Aztán persze beindult a élet, mondhatni már valósággá vált a vágyakozás, de az élet négykerekűje valamiféle hegyi szerpentinre vitt, több volt benne a vargabetű, meg a kisiklás, aztán végül vagyok ott ahol vagyok.

 

Hogy jön ez a vershez? Talán a vers maga is azt mutatja, hogy néha a szeretet nem egy vegytiszta kémia, hanem egy elegy, hogy időnként magunkért szeretünk. Magunkért is. Hogy csak óvatjával közelítjük meg a tüzet, berakjuk egy vitrinbe, biztonságba rakjuk, ha már van... Mintha úgy akarnánk rulettezni, hogy a lehető legkevesebbet veszítsük, nem pedig a legnagyobb nyeremény volna a cél. A duplázás szóba sem jöhet, az már az elképzelhetetlen mértékű kockázat. 

 

Mint mikor tiniként addig néztem az áhított lányt, míg aztán egy másik bátor legény karján távozott a buliból. Én pedig elhittem, hogy ő választott rosszul - miközben nem is álltam sorba. 

Szerző: Koborlovag  2022.05.23. 14:53 Szólj hozzá!

Címkék: magamról

A bejegyzés trackback címe:

https://inkvizitor78.blog.hu/api/trackback/id/tr2917838237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása